Türk Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü Avrupa’da Talep Görmeye Devam Ediyor
Türkiye’nin en büyük üç ihracat sektöründen biri olan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Avrupa’daki ekonomik zorluklara rağmen bölgeden talep almaya devam ediyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin genel ihracatı kasımda bir önceki yılın aynı dönemine göre %3,1 azalarak 22,3 milyar dolara geriledi.
Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ise aynı dönemde %4,3’lük bir artışla 1 milyar 489,9 milyon dolarlık bir ihracat yaptı. Sektörün kasımdaki toplam ihracattaki payı %7,6 olarak hesaplandı.
Alt kategorilere bakıldığında ise, sektörün dış giyim, giyim aksesuarları, ev tekstili, hazır eşyalar, yatak kıyafetleri, iç giyim, bebek giyim ve eşyaları, oyun ve spor malzemeleri ile konfeksiyon gibi alt gruplarda toplamda 2,6 milyar dolarlık ihracat gerçekleşti.
En Başarılı Ülkeler Almanya ve İspanya
Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe en fazla ihracatı 235,8 milyon dolarla Almanya’ya yapıldı. Almanya’yı sırasıyla 169 milyon dolarla İspanya, 145 milyon dolarla Hollanda, 121,8 milyon dolarla Birleşik Krallık ve 89,7 milyon dolarla Fransa takip etti.
Değer bazında en yüksek artışı ise İspanya gördü, bu ülkeye yapılan ihracat 22 milyon 144 bin dolar artarak zirveye yerleşti. İspanya’yı Hollanda, Almanya ve Birleşik Krallık izledi.
İstanbul Lider Konumda
İl bazında en fazla ihracatı gerçekleştiren şehir ise 996,3 milyon dolarla İstanbul oldu. İstanbul’u Bursa, İzmir, Denizli ve Tekirdağ takip etti.